Bugünkü fikrim bir beyaz eşya markası için reklam senaryosu ve yeni bir kampanya. Ben örneğimde VEYSEL markasını kullanacağım.
Bir TV Reklamı:
Bir evdeyiz…
Yanyana beyaz eşyalar görünüyor. Çamaşır makinesi, buzdolabı, ütü, vb.
Dış ses konuşuyor: Birazdan duyacaklarınız sizi çok şaşırtacak. VEYSEL ilklerine bir yenisini daha ekledi.
Bu çift kapılı buzdolabı yalnızca 5 Lira.
Bu son model çamaşır makinası yalnızca 5 Lira.
Bu fırın da 5 Lira.
…
Hayır hayır yanlış duymadınız. Aylık taksiti değil tamamı bu fiyat.
Ekranda hala ilk karedeki beyaz eşyaları görüyoruz. Ekrana bir el uzanıyor ve çamaşır makinesini alıyor. Bu sırada kamera uzaklaşıyor. 5 yaşlarında bir kız çocuğunun eliymiş çamaşır makinesini alan. Beyaz eşyalar oyuncakmış meğer. Kısa bir süre küçük kızın oyuncaklarıyla mutlu bir şekilde oynamasını seyrediyoruz.
VEYSEL “Artık çocuklar için de beyaz eşya üretiyoruz.” Artık VEYSEL mağazalarında çocuklar için oyuncak köşemiz var. Alınan gerçek ürünlerin yanında hediye edildiği gibi, sadece oyuncakları da satılıyor.
İlginç, akılda kalıcı bir reklamla markamızı zihinlerde taze tutuyoruz. Bu çocukların anne ve babalarını mağazamıza getiriyoruz, kızımız oyuncağını seçerken babasının gözü ses sistemine, annesinin gözü yeni bulaşık makinesine kayıyor.
VE EN ÖNEMLİSİ:
10 – 20 sene sonraki bütün potansiyel alıcılarla muhteşem bir bağ kuruyoruz. 5 yaşındaki kızımız büyüyüp evlenme çağına geldiğinde. “VEYSEL’den alalım. Benim ilk çamaşır makinem VEYSEL’di.” diyor müstakbel kocasına. Biz de boş durmuyoruz tabi 10 sene sonra.
Yeni reklamımız yayında: Anne, baba ve kızı VEYSEL mağazasının önünde görüyoruz. “Doğduğun gün dün gibi aklımda” diyor annesi. “Nasıl da geçiyor zaman, şimdi evleniyorsun” diyor babası. Düğün için beyaz eşya almaya gelmişler. Mağazadan içeri giriyorlar. Çamaşır makinesinin önünde duruyorlar. “Hatırlıyor musun?” diyor babası heyecanla “burası o mağaza” diyor. “Yıllar önce sana oyuncak çamaşır makinesi almıştık hani hiç elinden düşürmezdin” Kamera yıllar öncesini gösteriyor şimdi:
Baba işten eve geliyor. Anne ve küçük kız kapıda karşılıyorlar onu sarılıyorlar. Baba eğilip küçük kızını kucağına alıyor. Kocaman bir öpücük konduruyor kızının yanağına. Baba koltuğuna oturuyor biraz yorulmuş. Küçük kız babasının ayaklarının dibinde babasının çoraplarını çekiştiriyor. “Baba ya çoraplarını çıkar yıkayacağım” diyor. Baba çıkarıyor çoraplarını beraberce oyuncak çamaşır makinesine atıyorlar.
Kamera tekrar VEYSEL mağazasında. Üçünün de gözleri doluyor. Birbirlerine sarılıyorlar. Baba kocaman bir öpücük konduruyor kızının yanağına. Sadece VEYSEL logosu geliyor ekrana.
NOT: Gelecek eleştirilere istinaden: Hayır VEYSEL'i yeni bir pazara sokmuyorum. Hazırladıkları prototipten istedikleri sayıda ürettirmelerinden bahsediyorum. Promosyon için kalem, ajanda yaptırmak gibi.
Biraz duygu sömürüsü yapmışsın ama kesin başarılı olur.
YanıtlaSilBeyaz eşya markasının oyuncak olarak çocuklarla iletişim kurma fikri güzel ama sanırım Arçelik bunu zaten Çelik robotları ile deniyor. Yani biraz kopya gibi geldi bana. Ama yine de "ilk çamaşır makinem" fikri bana sıcak geldi. Kimbilir belki Arçelik Çelik robotlarının yanında bunu da denemeli...
YanıtlaSilGüzel fikir ve güzel çalışma olmuş; yalnız biraz uzun gibi ve bazı gereksiz ayrıntılar yer almış.
YanıtlaSilgüzel.
YanıtlaSilkusura bakmayın ama iddia sı olan bir blogda çok taklitçi ve alakasız bir fikir
YanıtlaSilkesınlıkle çok taklit
YanıtlaSil"taklit" yazan arkadaşlara katılmamakla birlikte "yaratıcılık eksikliği" seziyorum.
YanıtlaSileleştirenler... madem adam yaratıcı değil madem çok kötü hadi birde sizleri görelim çok zekisiniz ya. belkıde adamın aklına bıle gelmedi çelik robotu. adam başarı için iş için boşmu duruyor. çalışıyor, çabalıyor.. helal olsun işte bu adam ''AZMİN ZAFERİNİN MERDİVENLERİNİ TIRMANIYOR'' eminim hedeflerinede ulaşacaktır ve yaratıcı bir reklamcı olacaktır. duy bu ADAMIN SESİNİ ARTIK TARAN..
YanıtlaSilAli Taran bunu beğenmez...
YanıtlaSilo el çocul eli degil de ibrahim tatlı ses ya da şener şenin elleri gibi kıllı bir el olsa daha iyi olurdu bunu düşün istersen..