Şu kimlik doğrulama kodu, görsel doğrulama kodu diye anılan, resimde gördüğünüz eğik büğük yazıyı yandaki, ordaki, burdaki kutuya yazınız diye karşımıza çıkan "capcha"ları hepiniz biliyorsunuz. Artık üyelik isteyen her web sitesinde, TC kimlik no ve vergi kimlik no sorgularken, bloglara yorum yazarken, paylaşım sitelerinden herhangi birşey indirirken, ve daha bir sürü yerde karşımıza çıkıyorlar. Birçoğunuz gibi ben de gıcık oluyorum "capcha"lara. Hiç bir göz kusurum olmamasına rağmen bazen okuyamıyorum. Yorulup üye olmaktan, işlemi yapmaktan vazgeçtiğim bile oldu.
Gelgelelim diğer konuya; reklamcılık deyince akla ilk TV reklamları geliyor. Halbuki internet reklamcılığı TV'ye göre hem daha az maliyetli hem de doğru yerde, doğru şekilde kullanıldığında daha geniş, daha fokus gruplara ulaşabilir. İnternet reklamcılığının en büyük sorunlarından biri de reklam ürünlerinin yetersiz olması bence. En popüleri banner. Hareketli banner, kübik banner. İlk ekşi sözlükte gördüğüm site giydirme çok yaratıcı. "User generated contents" içeriğini kullanıcının belirlediği ya da katkı sağladığı yarışma, oylama, forum gibi şekillerde karşımıza çıkan ürün doğru kullanıldığında çok başarılı fakat artık birşey üretemeyen yazarların ilk kurtarıcısı halini alıyor yavaş yavaş.
Ben diyorum ki "capcha"lardan kurtulup yeni bir reklam ürünü bulalım.
Reklam ajansı olarak çok büyük kullanıcı kitlesi olan sitelerle anlaşalım. Misal gmail, yahoo, hotmail, blogger, rapid share, vs... Bu sitelerde "capcha" yerine her seferinde random, kısa bir reklam videosu gösterilsin ve videodaki markanın isminin kutucuğa yazılması istensin.
Reklam veren olarak düşünüyorum: Kullanıcı reklam filmimi izliyor, markamı algılıyor ve markamı kutucuğa yazarak 2. kez zihnine kaydediyor. WOW
Yorulup üye olmaktan, işlemi yapmaktan vazgeçtiğim bile oldu. demişsiniz. oyle bir reklam videosu karşısında insanlar daha çabuk vazgeçecektir.
YanıtlaSilBence ilginç bir fikir. Reklamlar kısa tutulursa bence kimseyi sıkmaz. Başarılar
YanıtlaSilreklamı bilmeyenler bu kez üye olmak için reklamın ne olduğunu araştırmak zorunda kalcak "aha buldum, atcw' nin çektiği telekom reklamıymış" dedikten sonra bi da bi açacak ki bu kez başka bi reklam filmi. sonra da onu araştırmaya başlıcak.. böle bi döngü devam edecek. bence üyelik sisteminde ali taran tarzı ünlüleri oynatmayı dene, tribüne oyna biraz
YanıtlaSilüsteki arkadas ne anlatmak istediğini kendi bile anlamamıs bence kendi yazdığı şeyi anlamayan bir kişinin bu fikiri anlamasına imkan yok zaten.
YanıtlaSilBebeğim ilk fikrin hayırlı olsun.Başarıcağına eminim sana bol sans diliyorum.
YanıtlaSilÖncelikle cesaretin ve azmin için tebrikler! Ama bi de şöyle düşün, insanı bu kadar nefret ettiren bir unsur, bir de bir marka ile bağdaştırılırsa neler olur? :)
YanıtlaSilDevam et!!!
Fikir güzel ve farklı olmuş tutar mı bilmem ama web için daha farklı bir uygulama captcha görmekten sıkılmış insanlar karşısına çıkan reklamdaki üründen de nefret edebilir.
YanıtlaSilinsanlar ya da tüketiciler de diyebiliriz buna; sürekli mesaj bombardımanına maruz kalmaktan yeterince bunalmış durumdayken bir de üzerine böyle bir mecrada reklamla karşılaşmaları olumsuz bir etki yaratmaz mı sizce?
YanıtlaSilBence çok riskli bir durum insanların o markadan soğumasını hatta nefret etmesini sağlayabilirsin bu yöntemle bence.
YanıtlaSil